Kusten | Rapport från söndagens tur!

Efter en blåsig helg så bestämde jag mig för att ta en tur ut till kusten på söndagen.Efter en sömnig morgon så var jag äntligen ute vid kusten vid 11 tiden, men det var inte den synen jag hoppats på jag mötte. Det var knappt några vågor alls, lite skvalp mot stenarna var det enda. Nåväl det var ju bara att gilla läget, jag började fiska av sträckan för dagen.Efter en timme så hade jag inte känt något och känslan var att dagen skulle fortsätta så.
Strax därefter smäller det till i grejorna så jag tappar taget om  veven, det är otroligt med vilken kraft dom kan hugga när dom  kommer med fart.
Efter 2 skapliga gungningar i spöet så kliver den av. Svor för mig själv hur man kan bomma ett mothugg så totalt.





Nåväl hugget gjorde att jag fick lite förhoppningar iaf, jag fortsatte att
fiska av sträckan med lite mer koncentration. En halvtimme senare
var det dags igen.
Ett stenhårt hugg, men den här gången var jag med
på noterna och mothugget satt.
Fisken visade sig direkt i ytan så jag såg
fort att det rörde sig om en godkänd fisk, efter att den hade tjurat en
stund på lång lina så följde den snällt med innåt.
Den gjorde några
rusningar i sidled innan den till slut var redo för håven.
Det var en vacker fisk på 47 cm, knallblank med fjäll som släppte lätt
(som i stort sett alla öringar man får vid kusten)
Efter totalt 3 timmars fiske var det dags att runda av för dagen.
Jag hoppas jag hinner med någon fler tur innan kylan kommer.
MVH/ Andreas

Kommentarer