Mix | Inte bara kustöringen som gillar Gruff!

I går kväll när jag kom hem från jobbet så stod lilla Nisse och pekade mot trappen och bottenvåningen! Då ordförrådet inte är så stort ännu så var det lite svårt att veta vad han ville, men till slut följde jag med honom.



Väl nere på bottenplanet så sprang han med målmedveten blick mot mitt fiskerum, vad ska du har där frågar jag?- Han fortsätter att peka och muttra argt så det var bara att öppna, och när vi kom in så styrde han mot min ryggsäck och fick där tag i min draglåda.

Jaja tänkte jag - Du vill att vi ska titta på dragen sa jag! Och då spred sig ett brett leende över den lilla munnen med varierat antal små riskorn! Inte mycket att göra, utan jag bar upp Älvkarleby-asken i vardagsrummet. Men inte nog med detta, vi skulle minsann inte sitta i soffan och mysa, nej då utan på det lilla hallgolvet som sammanbinder köket och tv-rummet skulle vi sitta. Och där spenderade jag sedan större delen av fredagskvällen innan sonen kom till ro och somnade. I stort sett samma sak utspelade sig sedan efter frukost
på lördagsmorgonen. Men då jag inte hade lust att spendera hela förmiddagen
liggande på hallgolvet så kom jag på  idéen att fixa till en egen box åt junior!
Som tur har jag en låda med Gruff  hemma(Vilken tur Kjell) så jag plockade
ihop ett gäng(utan krok) och Nisse såg mycket nöjd ut!
I morgon ska jag ner och prova älven, rapport kommer senare!

Kommentarer