Vintern är nu kommen!

Idag bar det av för att göra förmodligen sista båt passet efter stor gäddan.
Starkt team som bestod utav mig, Fredde och Simon skulle samlas och bända
fetton tänkte vi...


Strax efter 04:00 vaknar jag eftersom min klocka vill väcka mig
minst en timme före varje morgon numer även så idag(bör skaffa
ny, kanske?) Jag hade s
tämt träff med Fredde och att han skulle komma till
mig ca 06:00 men bilen var packad och klar vid 05:00 så då tog jag
kontakt med honom och hämtade upp honom istället!


Simon då?
Jo vi ringde honom och efter en stund svarade tröttmössan som snabbt skulle göra sig i ordning. Token hoppar in i bilen med frukosten i högsta hugg påklädd med pannlampan upp och ner :)
Vi dundrar ut mot e4:an och där möts
vi utav två plogbilar som kör i bredd
så vi körde säkert fram eftersom denna
morgon bjöd på rejält med snö som
väntat!


Tokigt peppad springer Fredde ner
och började skotta ur båten medan
vi plockar ur bilen.


Puttar ut båten och ska starta
elmotorn....

INTE ETT LIV I DEN!
Inget batteri så vi försökte ro en
stund men vinden sa åt oss att vända
hem för att hämta nytt batteri !
Så gjorde
vi men väl på plats igen så STARTAR INTE MOTRON....



Vi blev "less" och förtvivlade och grät
en stund och tog beslut om att vi inte
pallade med att ro runt i blåsten så vi
plockade fint ihop vårt pick och pack,
for hem lämna Simon, hämtade lite
skeddrag och for ner till ån för ett tappert
försök av öring....


Inte ett liv i ån fast Fredde ljuger och sa
att han hade en känning !
En trevlig
dag summerar jag till ett stort fail.

Vi gjorde ett rejält seriöst försök och
vi fick friskluft med lite bilåkning på köpet!


Bättre lycka nästa gång

Mvh Thomas Karlström
Skitfiske på er i väntan på isen tokar

Kommentarer