Gavleån | En och en halv timme vid ån!

 
 
Då man ska undvika att dra upp fisken på den kalla
isen så fick man åla sig ut och kroka av samt återutsätta snabbt!


Då jag jobbat klart med en komvuxkurs som jag har på
skolan där jag arbetar så uppenbarade sig plötsligt ett par timmars frihet från alla måsten mitt på tisdagsaftonen. Och fiskesuget var efter ett par veckors träda på topp.Termometern pendlade dessutom mellan 0 och -grad vilket är humant mot både fiskare och fisk om vi nu skulle lyckas lura någon. Iskanterna utmed ån börjar nu bära hyddan
av Gavleöring själv vilket gör att man kan röra sig tämligen nära is/vattenkanten.









OBS:
Men jag vill poängtera att detta kan förrändras snabbt då ån kan antingen stiga
eller sjunka helt utan förvaning så ta inget för givet! Jag och Andreas fiskade under
ca. 1,5 timme och lyckades landa och återutsätta en varsin mindre öring kring kilot!
Andreas hade ett bättre hugg också, men den släppte ganska snabbt. Färgen för dagen
var grön, Andreas med plåt och jag med ett Gruff i Grönt/svart/silver och lite rött!
När klockan var runt halv tre gav vi upp, is i spöringarna skvallrade om att
kylan var på och mörkerfiske brukar inte vara nåt vidare så här års!



Kommentarer