Gädda | Ismetes premiär

Denna dag har jag sett fram emot sen jag packade ihop grejerna i våras!

Jag som vanligt, vaknar och sitter uppe i två timmar ca. innan avstämd tid,
så ringer min vän Andreas och ville dra för han sovit dåligt med!
Sagt och gjort så får vi tag i Fredde som också är startklar!


Wrrroooom till sjön. Struttade ut i mörkret, ut i snön ut på isen,
wroom ett par meter tills det börja bli mer eller mindre tvärstopp, tung snö
som plogades framför pulkorna! Svettiga men till slut kom vi i alla fall fram
 till platsen och fick ut våra spön, Sen började väntan.....



Andreas börjar bli desperat,
han  börjar till och med att försöka
få till det med alternativ nummer två!




Möter Fredde vid ett av hans hål,
han försöker prata vett i fisken vid
sitt hål, glad som en solstråle alltid! 

Äntligen ett fäll, jag går och skopar mina hål, tror knappt på grabbarna som närmar sig hålet. Skopar vidare men när jag ser att Andreas gör ett mastodont
mothugg och börjar drilla tar jag det hela på allvar!


Maffig "Jedda" dyker upp och vi börjar få förväntningar! Spekulerar en stund över vad den kan väga innan vi släpper i den...

Efter passet så bestämde jag och Fredde och för att dra och kika på en annan sjö!
Det var mörkt.Grymt med snö och Grym is!

Mvh Thomas Karlström
Shuz ha ett skitfiske vänner och ovänner !

Kommentarer