Mix | Fisketorkan ger sig till känna - men snart så...

 
Slog mig ner vid bindstädet ikväll när sambon gick och la lill-smolten
för kvällen. Har faktiskt tyckt det varit skoj att binda flugor igen, något
som inte är alldeles normalt  för mig! Men under de sista dagarna har
jag kommit igång och det han blivit ett gäng som förhoppningsvis ska
locka någon fet lax att hugga. Det kom en signal från min mobil när jag satt
där i mitt fiskerum och band så svetten lackade, det var en notering att ett
nytt blogginlägg var publicerat på gavleöring!


Spännande, slog på telefonen och surfade in där och såg att en av Ljusnes
duktiga fiskare (Victor G) varit ute på ännu en pimpeltur! Detta startade ett
sug efter fiske som var lite värre än normalt. Fortsatte att hänga över bindstädet
medan trådrullen fladdrade fram  och tillbaks över den vassa karpkroken. Men jag
insåg att det kommer inte att hålla  - jag måste fiska! Men någonting stod inte rätt till...........fortsättning följer!








Kommentarer