Pimpel fiske | Storöring och röding

Idag åkte jag och Thomas till våran favorit kl 06:20 direkt efter
Thomas nattskift.
Vi kom upp på sjön runt 06,45 och det var så
svart som det bara kan bli.. Men vi gick ut och borrade och släppte
ner iallafall.



Under mörkertid så hände det inte ett enda dugg, men runt kl 08:00
när det började ljusna lite så började även fisken att nappa och jag
fick dagens första röding. En liten röding men dock en röding.

Thomas drog sedan på en större öring i klassen 1,5-2 kilo.

Det är nervös när fisken stångar under hålet, denna slog fisken lös sig..

Jag gick sedan med ante och hans två polare bort efter en kant och fiskade
efter öring, Men rödingförbannelsen (Den kan jag leva med) håller i sig och
jag fick två rödingar istället. Sedan gick jag ut på djupet igen till Thomas
hans fader och Jimmy där det nappade omgående, fick tre stycken och
tappade ännu flera innan vi siktade in oss på öring, Vi fiskade oss upp
längs med en kant, Thomas fick en liten men annars trögt.

Sedan så provade vi ett ställe vi vet funkar och visst, direkt högg det hårt
för Thomas och spänningen steg! Efter en rätt så lång fight med långa
rusningar hit och dit fick jag tag i fisken, Det va en tjock öring på 1,8 kilo
och ett nytt personbästa för Thomas va säkrat! Sjukt kul att det är så
stora öringar i vinter i denna lilla tjärn.


Grymt vilken fin öring!

Sedan strax därpå fick han en till öring med denna va nog på strax under kilot,
men det var en kvargångare med hela fenor. Jag traskade sedan ut på djupare
jaktmarker igen och dirket högg det, Tappade en större röding uppe i hålet men
fick genast nya chanser på mindre fiskar dock. Fick nog ca 3-4 st där innan
Thomas, Hans pappa och Jimmy kom ut igen. Det fortsatte att hugga, men
melodin va 0,14 lina med en minimormyska



Fin kvalite på rödingarna trots mindre storlek i vinter.

Vi fiskade vidare i ca 40 minuter ute på den platsen innan vi åke hem,
vi fick en hel del fisk på mormyskorna där ute och jag tror att jag fick
13 rödingar eller nå sånt innan det va klart.

En finare röding för återutsättning


Tack för en bra dag och imorgon väntar en ännu bättre känner jag på mig.
Vi åker imorgon bitti runt kl 05,30 mot Ljusdal FVO:s Stora svartsjön och
deras fina rödingar, Mer rapport imorgon!
Skitfiske på er där ute!/Victor G


Läs mer om morgondagen samt mer pimpelfiske efter ädelfisk på
http://teamblankoring.blogspot.se/



Kommentarer