Pimpelfiske | Galet rolig dag på isen!


Idag hade jag, Thomas, Jessica och Stefan bestämt att vi skulle fiska i Skidtjärn.
Och Jessica som åkt från Hudik var lovad fisk idag men i denna sjö är det ingen
större press.. DOm hämtade upp mig kl 07:00 sedan åkte vi till sjön. Och när vi
kom fram så satt Stefan ute på isen redan! Men han hade inte börjat ännu då
det var rätt så mörkt ute.


Jag släppte ner en blinkpirk trots att det var ett öringställe så tänkte jag att
rödingarna kanske går in grunt under mörkertid. Och visst, efter ca 5 minuter
så satt dagens första fisk. Det va en fin gammelröding på 6 hg. Röd och fin om
buken var den så den fick följa med hem.



Sedan en stund senare så tappade Stefan en öring precis under hålet.
Vi flyttade sedan oss upp längs med kanten och i första hålet så fick Jessica
en fin öring på ca 5 hg. Kul!


Sedan så provade vi oss längs med hela sjön upp till ett gör-säkert ställe men
inte ens där så högg öringarna. Vi gick sedan ut på djupet och testade på
rödingarna. Där ute satt David, Fredrik och Crille, dom hade fått en del
röding under morgontimmarna. Och det tog nog inte mer än nån minut innan
jag hade första på, och under tiden jag drillade min så blev det en trippeldrill
då Stefan och David drog på en varsin också.

Thomas pappa var med oss ute på djupet och vi var ett härligt
gäng som fiskade.


Jessica drog en fin röding under första tiden där ute.
Det vra lättfiskat ute på djupet idag, jag hade efter de första 30 minuterna
där ute landat 7 eller 8 fiskar ooch antalet ökade hela tiden. Men sedan så
slutade de nappa på blinkpirken och de övergick till mormyska vilket
jag tycker är väldigt kul. Det nappade på bra under resten av dagen kan man säga..

En fin nyfångad röding

Jag fick sedan på en fisk med mormyskan och jag drillade in den som
vanligt men när den kom upp i hålet fick jag en chock! En helt orange/röd
röding synade isen och det visade sig vara en riktig kvargångare som dock
var lite smal men snyggare täckning än vad den hade får man verkligen leta efter!

                              Snygg röding

Jag blev helt fascinerad av denna röding..

                                           Notera de stora styrfenorna.. :-D

Sedan så åkte alla förutom jag, Thomas, Jessica och Stefan hem och
där satt vi.  Fyra knasar på en tjärn full av röding som gör lovdagarna roliga!
Vi satt där ute  och drog röding på röding och hade även riktigt skoj med massa
skratt till klockan var 15,30 då vi gick mot bilen i mörkret..
Jag fick idag mellan 20-25 rödingar. Och vi fyra fick nog tillsammans ca 60 rödingar
idag så det var en riktigt lyckad dag. Av dessa 60 tog vi upp 7 fiskar. Imorgon åker
vi tillbaka och då ska jag ta en till gammelröding fast tjockare!

Så här har jag suttit 6 dagar senaste veckan av 7 möjliga, älskar lovet!


Skitfiske på er alla där ute!/Victor G



Kommentarer