Mix | Flugbindning - en glädje eller ett nödvändigt ont?


I kväll skulle det ske, efter en lång träda så skulle flugbindarhörnan åter få sig ett besök. Laxsäsongen närmar sig faktiskt med rätt stora steg, även om det inte kan tyckas så när SMHI varnar för snö redan kommande vecka. Men hur som helst måste flugasken fyllas på, men vad gör man när man när inspirationen inte infinner sig?

Jag har så här långt in på det nya året skrapat ihop ca. 40 flugor, mestadels min variant av glödhäck men även några andra!  Kom ner i min fiskehörna, men efter två färdiga flugor så var det slut på inspirationen för denna gång! Genom en stor portion vilja så knåpades det till slut ihop ytterligare tre flugor innan orken tröt! Jag önskar verkligen att jag hade ”orken” och inspirationen att binda för ännu en härlig lång laxsäsong vid min hemma-älv men vad ska man göra när ”the spirit” inte finns där?


Ja, det är en kort lägesrapport från Valbo i mellansäsongen februari, nästa fisketur blir kommande söndag då vi ska ut och lura regnbågar på en annan sjö än Torrheden!

Kommentarer