Pimpel premiär i Färila efter Regnbåge

I lördags så åkte jag och Niklas Persson upp till Färila på pimpel premiär
i Skålsjön efter regnbåge. Vi åkte i väg kl 04.30 ifrån Ljusne och var framme
kl 06.40! Vi löste kort och gick ut för att leta en bra plats att slå läger på.
Det var fiskestart kl 07.30 Det började trögt men desto ljusare de blev
desto mer började det att hugga.
Vi provade lite olika ställen, gick ut mot djupet men kände inget,
då gick Niklas in mot de gamla hålen igen för att prova och då fick
han 2 st. Jag tog mina grejer och satte mig där inne också. Jag provade
ett hål längre in och där sög de till i spöt och jag fick drilla en fin regnbåge.
Den vägde 1,2 kg!


Det gick en stund och jag fick ännu en regnbåge, dock lite mindre.
Dagen fortsatte och Niklas hittade ett nytt ställe och vi borrade två
hål intill vass kanten och Niklas tog den första regnbågen på de nya
stället och efter några minuter fick jag min, den gjorde en rejäl
rusning och gick fast i vassen. Jag trodde jag tappat den men den
var fast. Efter ett par minuter kunde jag landa den fina regnbågen på isen.


Vädret var underbart denna dag, solen värmde de var ca +1,5 till +2 grader
under dagen. Vi fiskade på ca 70 - 80 cm djup. Det var riktigt roligt att
drilla fisken med pimpelspö med en liten flugrulle på. Jag tog min första
regnbåge denna dag och jag tyckte det var riktigt roligt!

Skit fiske på er!!

//Evelina





 


 

Kommentarer