Pimpelfiske| Tangerat personbästa

Igår var det premiär på en Fjällmyratjärnen i Rengsjö och hela
ligan var samlad, massor med fisk kom upp och jag fick en nytt
personbästa på 2,4 kilo!




















Läs mer om gårdagen på http://teamblankoring.blogspot.se/2013/
02/grymt-rolig-dag-stora-bagar.html


Nåväl idag åkte jag dit igen:



Idag var inte meningen att åka och fiska båge. Men när Thomas
skrev att det var bra fiske så blev jag så jäkla fiskesugen. Och
sån tur jag hade så skjutsade mormor och morfar mig till Fjällmyratjärn
där dom andra var, tack så mycket!


De hade fått ca 15 bågar under förmiddagen och jag kom dit runt 11 då
det blivit trögare. Men jag fick en fisk direkt, en fin båge på ca 1 kilo blev
min första fisk för dagen..


Sedan så missade jag en del hugg och Thomas och Leif fick en
varsin båge men det var trögt.. När vi tog en fika runt 12,30
så högg det på mitt spö och jag fick fast den men trodde det
var en liten fisk, men efter tag kände jag tyngden i den och
fattade att det var en bättre fisk. Efter att den visat sig i hålet
några gånger så trodde vi att det var en 3 kilos. När jag sedan
fick upp den så visade det sig vara en skit tjock men kort båge
som vi sedan vägde till 2,4 kilo!! Ett tangerat personbästa,
två på 2,4 på två dagar hehe. kul som fan :D



2,4 kilo kompakt regnbåge


Tjockis

Efter det så blev jag i ett lyckorus och sedan så fick Lars-Olof
en fin båge på ca 1 kilo men efter det så hände inte så mycket mer..
Jag tappade en fisk som kändes större runt kl 15:40  men sedan
blev det natta.
Pappa kom och hämtade mig runt 15,50. Jag och
Leif var de enda kvar och han åkte hem samtidigt.

Tack alla som varit med i helgen för en grym fiskehelg med
många och grova bågar. Blir inte bättre!
/ Victor G

Kommentarer