Gotland | Fina förutsättningar idag, men var är fisken?


Kommer en kort rapport från dagens fiske!
Jag, Johan, Matte och Björn tog oss en sovmorgon idag, medan Kjelle, Ålen och Ella steg upp i ottan för att fiska längre upp på ön. Ella överlistade de tröga öringarna och landade en fin bit på ca. tre kilo! Jag och grabbarna fiskade i närheten av Klintehamn på en magiskt fin öringplats, såg jäkligt lovande ut! Vinden blåste med 5-6 sekundmeter rakt mot land, men inte en stöt, eller något annat som skulle kunna vara fisk, inte förrän vi bestämde oss för att byta ställe! Jag gjorde ett par kast i den innersta viken och krokar en fisk, men då mothugget blir allt för klent så kliver fisken av! Suck! Vi for vidare till nästa ställe och där mötte vi Kjelle och Ålen samt Gotlands Mange samt en kille till!




Vi gick ut i en fin vik, vinden låg även här på rätt in mot land, fina förutsättningar med andra ord! Hela gänget nöter på, jag gör ett kast och vid in-vevningen precis när jag ska lyfta draget ur vattnet så drar det till i mitt gul-orangea Gruff !
En fin virvel mitt framför mina fötter skvallrar om att det var en skaplig firre, blir en del krokbyten inför morgondagen. Annars var dagen stendöd, inte en stöt, inte ett hugg! Nada! Teorierna har flödat, men den vi kunnat enas om som grupp är att den sena våren kan vara boven, vattnet är relativt kallt ännu! Kjelle och övriga gick längre ut för att testa, en besa runt 1,5 samt en sprall var det dom rapporterade när vi gav upp! Men vi lyfter på kepsen för Pg idag, två öringar 3 kilos blanking samt en besa på runt 4,5 kg blev dagens resultat vilket är mycket bra med tanke på det tröga fisket!
I morrn kör vi igen!

Kommentarer