Gotland | Fortsatt blåsigt men vi kämpar på!


Fortsatt tuffa vindar på ön gör fisket trögt, vi har jagat runt efter fiskbara vikar men med vind som vrider hela tiden så förstår ni kanske problemet. Gårdagen kan summeras som följer, jag fick en mindre fisk, och hade en följare som virvlade till vid mina fötter. Kjelle drog ett par fiskar, en som höll måttet. Frank, som guidade oss under onsdags eftermiddagen, fick en 3 kilos blänkare som vi avnjöt hemma i huset under kvällen. Ella hade en mosterfisk efter sitt drag men den ville inte vara med. Jag är glad för den nya vadarjackan från Najc fiske & fritid, den har hållt mig både torr och varm trots hårda vindar och blöta! Som vanligt när det gäller mig lyckades jag förstöra keramiken på toppöglan. Som tur är får jag låna en 10-fotare av Johan som jobbar på Fly fisherman i Stockholm.I går kväll anslöt en ny kille till gänget och Ella åker idag att vara med på Trolling Masters Bornholm. I dag torsdag ser vindarna ut att avta, så i eftermiddag/kväll kör vi hårt igen!

Skitfiske på er!

Kommentarer