Pimpelfiske | Pb på Abborre!


Denna helg har bestått av fiske i det härliga påsk vädret! På påskafton blev det en kort tur ut på isen utan fisk. På lördagen blev det abborrfiske. Det var jag och Niklas som var ute och fiskade, vi var upp till Sörljusne och provade på lite abborre, de var trögt men efter en stund fick vi några små. Vi åkte vidare och provade på ett nytt ställe, kom fram och det satt 2 st. när vi kom fram, dom hade haft ett grymt abborrfiske, så vi provade alla hål som fanns där.
Niklas fick en fin liten abborre. Tiden gick, efter ett tag kom ett hugg och de kändes tungt och jag drillade den lugnt, det var klar is så jag såg när abborren kom närmare och närmare hålet.
Kunde sedan landa den, vi tog kort och vägde,

vågen stannade på 1,1 kg! Nytt pb på abborre!  Riktigt kul! Självklart blev det C&R!




Ny fiskedag. Idag stod klockan på 04:30 och det var dags för angling.
Vi hade varit och för borrat dagen innan så vi kom iväg kl 05:00 började
med att hacka hål med is pilen och isa ur alla hål. 
Vi satte ut 24 st. angeldon.
Vi hann knappt få ut alla don förrän första fället kom, de kom upp en
liten gädda. När allt var riggat och klart tog jag en runda för att isa ur alla
hål så kom jag fram till ett hål jag ser att de precis blivit ett fäll och de
låter i rullen och jag tar tag i linan och gör ett mothugg och det tar tvärstopp.
Ropar efter Niklas för att få lite hjälp vi trodde den gått fast men den gick loss.
Vi fick upp gäddan mot hålet, de enda vi ser var ett stort gäddhuvud i hålet,
sen när vi landat gäddan så ser vi hur smal den verkligen var. Vi vägde den
lite snabbt och den drog ner vågen till 5 kg! Största för dagen. Vädret var fint
och mycket härligt. Sen blev det några fäll till men mindre gäddor.
Det blev en lyckad fiskehelg!


Skit fiske på er!

//Evelina





Kommentarer