Kusten | Rapport från lördagens fiske

Efter en lång vinter som inte riktigt ha velat släppa taget så var det äntligen
dags för premiärturen till kusten. Planen var från början att jag skulle lägga
två heldagar vid kusten. Men eftersom tid är en bristvara när man är
småbarnsförälder så insåg jag snabbt att jag fick nöja mig med ett
morgonpass på lördagen.



När jag kom ut till kusten vid 6 tiden på morgonen så insåg jag att det
skulle bli svårt att lura någon kustöring denna morgon.

Vädret var i mitt tycke alldeles för fint, klarblå himmel och vindstilla
är inte det man vill ha.
Som tur var så var det skapligt med "gammal sjö"
kvar, så det var lite fart på vattnet i alla fall.


Jag började fiska av en sträcka som jag har fiskat bra på förr. När jag
har fiskat av den heta sträckan utan att ha haft någon kontakt så
bestämmer jag mig för dragbyte. J
ag börjar fiska av samma sträcka igen,
då kommer hugget!


Fisken tar långt ut i ett kast, den börjar med ett par kortare rusningar
för att sedan gå och tjura lite innan den är klar för håven.

Det är en fin öring på prick 2kg och 57cm. Jag fiskar fram till 9.30
men eftersom det blir sämre fart på vattnet och att jag inte har någon
mer kontakt så bestämmer jag mig för att avrunda.

Det känns skönt att våren äntligen är på gång, det är fantastiskt fint ute
vid kusten nu.


/Andreas Klargård

Lördagens fisk. 2kg


Isvallen var en fin plattform att fiska ifrån

Kommentarer