Kusten |Rapport från söndagens fiske

Jag var bara tvungen att komma ut till kusten någon timme på söndagskvällen.
Vädret var ju nästan idealiskt, det enda som inte var riktigt bra var vindriktningen.
( Ja vädret är väldigt viktigt för mig ;)  )

Jag kom ut till kusten vid 19.00 tiden.
Det var som jag befarat, det blåste friskt men det var dålig fart på vattnet.
Jag började där jag fick gårdagens fisk men det kändes "kallt" där, så jag
började leta ställen där det var bättre fart på vattnet. Efter platsbytet så
dröjde det inte länge innan dagen första kontakt.
Fisken högg nära land,
men efter några stångningar så tackade den för sig med ett rejält plask.

Jag stannade kvar på stället resten av kvällen, något som nog var rätt val.

En stund senare så smäller det till igen, återigen på kort lina.
Den här fisken  sitter dock fast, drillen går fort då det är en liten fisk.
Så det blir c/r på den.Kvällen fortlöper utan fler kontakter och ännu en underbar
kusttur är till ända


/Andreas Klargård

Dagen fisk c/r

Kustöringsväder

Kommentarer