Mix | Ny haspelrulle införskaffad idag!


 
Det fick bli en budgetvariant av de dyrare Shimano modellerna
men
en rulle som kändes riktigt bekväm att fiska med och en
bra storlek för både havsöring  och gös.

 


 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Shimano Exage 2500RCDH

Produktbeskrivning:
Exage är en trogen slitvarg som tagit plats i många fiskares hjärta.
Styrka och precision i kombination med tilltalande yttre gör detta
till en riktig topprulle i sin division.
 
Jag tycker inte att det är värt de extra pengarna
då jag fiskar förhållandevis lite haspel, det är mestadels
Ambassadeuerna som får gå varma hos mig. 
Adde på
Najc fiske & fritid servade mig utomordentligt som alltid!
Då mina Shakespearrullar kärvat ihop(måste få hjälp att
gå igenom dessa)  så var jag tvungen att  införskaffa något
nytt inför nästa helgs  kusttävling Gavleöringen! Och dragen
som kommer att skörda offer vid kusten är naturligtvis Gruff,
ett fantastiskt långkastande drag oavsett vindstyrkor samt
perfekt för vev-stops spinn!

Missa inte demodagarna hos Najc fiske & fritid kommande
tisdag- onsdag, då visas de coola kajakerna från Hobie!

Kommentarer