Tjärnfiske | Regnbågs mete

Tanken var att vi skulle kötta lite på Storsjön men vädret utlovade regn och rusk
så vi planerade om. Lite land mete fick det bli efter regnbåge så vi kanske kunde ta
skydd ifrån blåst och regn någorlunda!

I onsdags kunde inte Simon hålla sig, så vi åkte dit för att kika lite vad det var
för ställe(Långsjön) på vägen beslutar jag mig för att också fiska så vi löser
fiskekort och åker nöjda till sjön där vi hittar en plats och Simon var snabb
med grejerna i vattnet, Släpper spöt och ska gå emot campet och då hör man rullen
bara rusa till som toktoktok. Fisk på grejerna, han nog inte hamna på botten ens!
,

Strax där efter rusar min rulle och jag får bända lite tappar dock fisken efter en stund!

Vi sitter där och surrar i vindskyddet så dyker Roger Lindberg ner för slänten och hälsar på, Vi prata lite om hur vi tog oss dit eftersom det är hans hemma plan vattnet ligger på så kan han tydligen skogarna!
Efter en stunds prat så konstaterar vi att det är fel sjö vi köpt kort till!

Som tur var så satt en av killarna som håller i fiskekorten till sjön Urban på andra sidan så vi får hjälp att lösa nya.




Vi packar bilen för dag två. Erik hämtar upp mig Bella och Simon i Gävle så far vi mot skogarna höga av förväntningar efter gårdagens rivstart !

 Det går trögt och vi hittar knappt en ledig plats att sitta på det, var smet fullt av fiskare vid sjön! Seg start men till slut lossnar det för Simon och han får dra två snabba fiskar och ökar till och med sitt på dag två!


Till slut är det inte bara tur muppen Simon som får fisk utan Erik avslutar rätt fint. Jag och Bella gick hem med svansen mellan benen men som alltid "Det var ju fint väder"


Det där ovädret som utlovades under dan kom istället när man satt hemma och kollade på tv under kvällen!

Mvh Thomas Karlström

Kommentarer