Älvkarleby | Utan vatten få laxar - söndagskvällen var inget undantag!

 

Nytt pass vid älven idag, fiskesugen som få men när jag klev ur bilen vid
fiskekontoret så funderade jag varför jag överhuvudtaget åkt!
En vattenföring runt 170, iofs. utlovat av Vattenfall men på ren
svenska suger den här vattenföringen när laxen är det man är ute efter.
Jag provade att fiska från Korallen först, och där träffade jag på
fiskekompisar från huvudstaden, de hade sett en del vak, och en
av dom hade haft en fisk på, men som klivit av.



Jag tyckte grejorna gick för sakta där så jag knallade ner till bagarkurvan
istället, där gick det riktigt fint vatten, men ingen fisk verkade vara aktiv
under de timmar jag och en annan sportfiskare nötte på.
Såg ryggtavlan av Chrille Wiklund lite längre ner, på flugsträckan
men vet inte om han kände nåt. Fiskade 4,5 timme men det räckte
gott, må vädergudarna släppa lite vatten över Dalaregionen,
så det kan släppas lite mer vatten! Nästa tur för mig blir kommande tisdag!


Kommentarer