Flugfiske | Återblick

Sitter och kollar igenom kort från årets flugfiske säsong och måste säga
att jag är sjukt nöjd med detta år,helt fantastisk vårfiske på öring med
flera på över 3 kg. Fisket i Ljusne var helt underbart och roligt i våras,
kanske inte så jätte-mycket blank fisk men vad gör det när "besorna" är
så fina och fram för allt roliga att ta på flugspö. Nä själv tar jag nog och
packar i hop spöna för i år fast jag får rapporter om kanon fiske från Ljusne,
jag känner mig nöjd liksom, haft en rolig höst på havsöring med fina
öringar och grills. Just nu när jag sitter och skriver så piper det på mina
meddelande om lite fiske kommande helgen, pimpel! Äntligen är det en
del isar som man kan fiska på, i helgen står det röding på menyn med
*pimpel kungarna Peter Andersson och Stefan Åkesson, ska bli mycket
kul och man får verkligen hålla tungan rätt i munnen när man har så
tunga namn med sig på isen:):


Nåja som sagt så har fiske-året varit underbart, inte minst harr fisket har
varit grymt, fina och flera på 50 cm, en helt fantastisk resa med mina bästa
polare till Edsforsen där vi hade det sjukaste och roligaste torrfluge-fiske
jag någonsin skådat!  Sen inte förglömma Gimån men min vän Stefan
i början av juni, helt sjukt fiske med flera fina harrar och fram för allt
mina första Gimåöringar varav den ena öring på 2kg är nog den vackraste
fisken jag någonsin fått. Ja det var väl lite hur jag haft det under mitt
fiske år och hoppas ni gillar det jag skriver och lägger ut på Gävle öring,
det är en ära att få blogga här :) Kommer förhoppningsvis massor med
inlägg under vintern och vad som komma skall,nu hoppas vi på lite kyla
och riktigt fina isar. Här kommer några foton i blandad ordning från
året som varit Skit fiske på er!!! Thomas


Kommentarer