Kusten | Fiske vid Sandbankarna samt på Billudden!

Foto: Christoffer Makaroff


Jag och Christoffer "Makaronen" Makaroff hade stämt träff vid Sandbankarna denna förmiddag för att checka om havsöringarna var på g i det kalla vattnet. Diset låg som ett lock över platsen när jag anlände vid 9-blecket. Inte ett vak, inte en virvel eller något annat som kunde avslöja fisk såg jag medan dagens första kaffe intogs. Vattenståndet i havet är riktigt högt nu, vid Sandbankarna fanns knappt rum att stå då gammelsjön rullade långt upp på stenarna.






Mackan dök upp strax efter och vi fiskade av remsan bort mot badviken men ingen fisk intresserad sig för våra beten.Med svansen mellan benen beslöt vi oss för att omgruppera och vi for ut till Billudden och fiskade från udden vid nakenbadet, men tji fick vi. Inte ett pet på grejorna under de timmar vi stod därute trots ett febrilt byte av drag, färgkombinationer mm.




Foto: Christoffer Makaroff
När kylan och bristen på fisk gjort sitt for jag upp till älven för att kolla om kompisarna som fiskade där fått något på kroken, Mackan hade åkt före mig dit. Pelle, Ampa och Mackan hade parkerat sig på hällen, och ett par mindre fiskar drillades. Ampa drog två öringar, en mindre runt måttet som sattes tillbaks samt en på runt 1,5 kilo som fick följa med hem.

Nu ska jag slicka såren till kommande söndag då jag, Mackan samt evt. en kompis till honom ska göra en tur till Hubo-Långtjärn. Nu börjar detta bli löjligt, har inte gungat på flera
veckor så jag hoppas det vänder på söndag!

Ha det fiskevänner!



Kommentarer