Ljusne | Fortsatt bra fiske i Ljusne!

Idag (onsdag morgon) hade jag packat min rygga med gofika
och massor med kaffe för nu vankades det flugfiske efter nattskiftet igen i Ljusne. Jag kom ner runt 6 tiden och det var mörkt som i en kolmila så jag tände mig en brasa och hällde upp en kopp kaffe.


Tyst och fridfullt kan man säga att det var :) eller ?  Inte ute i älven iaf. jag hörde vak på vak, plask från hoppande fisk och jag tänkte att detta blir nog hur bra som helst. Mina goda vänner Stefan och Jimmy dök upp inte lång efter mig så vi satt och surrade lite om det vanliga ,fiske så klart. Jag sa åt Stefan att jag sett ett par fina öringar varit upp på ett hett ställe så han traskade genast  dit ,2 kast och fast fisk, yes hörde jag !! Japp där satt dagens första
öring på 2,4 kg !!! Inte lång därefter drog jag på en firre som gick lös.


Sen gick jag över till ett ställe där jag vet att det brukar stå fisk och
gjorde några kast och lyckas landa min första för dagen, en liten
lax på ca 1,5 kg som fick simma tillbaka. Gjorde några kast till och
där satt dagens första blänkare på ca 1,5 kg, skönt nu var man med
i matchen :) Senare kom duktige flugfiskaren Markus Astner ner och
fiskade och det tog inte lång tid innan han drog på sin första och nu
var det stooooooooor fisk på kroken !!! Markus trodde först det var
en större lax men sen visa det sig vara en blänkare på mellan 6-7 kg!

Tyvärr gick den loss efter en stunds fight. Det hände saker lite här
och där vid älven, Janne tappade en blänkare på ca 5 kg , Åkesson
tappade flera ,jag blev av med flugan, tappade en, hmmmmm vad
händer tänkte vi ,jaja sånt som hände, nötte på ytterligare ett tag
och drog jag på nått större en kanon fin vildöring på 2,5kg !!
Det fick bli slutet på fisket för idag, Jimmy fick även han en fin öring
och några laxar.Härlig dag vid älven tack alla för en kanon dag.


Skit fiske på er!!! /// Thomas

Kommentarer