Pimpel | Röding premiär på tunn is!

Idag så stod det röding-pimpel på menyn, jag och farsan plockade upp Niklas runt 8-tiden i Ljusne och begav oss till röding-sjön. Jag sa till grabbarna i bilen att idag kommer det att tas pb på röding,kanske inte för mig då efter som jag personligen aldrig tror jag kommer få någon större röding än den jag fick för 2 år sedan :) Skryt nog nu :) Väl framme vid sjön så såg vi hur vattnet var framme på vissa ställen och ,hmmmm jag undrar hur tjock isen egentligen var??

Jag blev första man som gick ut och efter bara några meter fick jag vända för isen sprack under mig,så det var bara att gå in igen och fortsätta runt sjön till en ny plats, och med försiktiga steg gå ut på isen och den HÖLL! Vi borrade varsitt håll och släppte ner pirkarna, det tog inte länge innan Niklas drog på sin första pb-röding för dagen, runt kilot kul som f........





Det nappade bra lite här och där, jag fick en ganska omgående
på 8 hg.
Det blev totalt 4 "personbästa" idag på röding, Niklas på
1kg-1,1 och 1,2 kg ,farsan tog även han pb på 7 hg ,grattis gubbar
och tack för en kanon dag på farlig is!





(OBS: Var försiktiga på de första isen och använd alltid isdobbar!)

Skit fiske på er ! /// Thomas

Kommentarer