Pimpel | Efterlängtad premiär

Idag var det äntligen dags för den årliga premiären på favorittjärn Skidtjärn uppe på Bergviks-skogarna Som vanligt så anlände vi tidigt och var först ut på isen för att få en skaplig plats, runt halv 9 tiden välde folk ut på den lilla tjärnen och det var nog ca 80 pers som hade anlänt idag ,regnet hängde i luften och det kändes iaf inte som nått rödings väder för min del.


Kl 9 var det dags att sänka ner myskan i det kristallklara vattnet och jag satt på ca 8m djup med den ,hmm tänkte att jag sitter inte där jag brukar sitta ; mycket riktigt så börja det nappa lite här och var,
Niklas Och Evelina började drilla rätt omgående och herr kesson med men för min del var det sten dött. Vid denna tid i fjol hade man nog fått upp 5-6 rödingar vid det här laget ,men men det är väl det så här det ska vara egentligen. Varje fall gjorde jag en drastisk flytt rakt över sjön ,sänkte ner myskan ,napp !!


Japp där satt dagens första röding på 8 hg ,skönt nu va man med :) Sen var det pill och trill med nappen, pet. lyft på linan ,ganska kul om jag ska va ärlig ,tog 20 min så fick jag en till fin röding i samma sajs som fick simma tillbaka ,nötte på ett tag till och fick sedan en tjockis på 1 kg som jag behöll. Det var sen trögt resten av dagen ,nått napp då och då och satt även tillbaka en mindre öring ,som sagt var det är nog så här det ska va :)haft n grymt trevlig. Skit fiske på er och ta på er broddar för isarna är ruskigt hala-
///Thomas


Kommentarer