Pimpel | Hubo-långsjön - Nytt pb för Victor!

Spegelblank is


Idag var jag Tobbe och Robin till Hubo-långsjön. Vi anlände vid klockan 08,00,

vi gick ut till ett ställe utanför "laxön". Vi fiskade i ca 1,5 timme inne på det grunda
vattnet på den spegelblanka isen utan känning innan vi flyttade oss till vindskyddet
på andra sidan sjön. Vi nötte där i några timmar men lika där, ingen känning.

Gråfläck - "hotspot"

Sedan gick Tobbe och Robin längre bort och jag satt kvar, då kom Emil ut och pratade en stund sedan gick vi till vägsidan där vi hittade en "gråfläck" på isen. Jag tänkte direkt att här kommer det kanske nappa.


Regnbåge 2,0

Mycket riktigt så drog grejerna iväg efter ca 5 minuter, jag drillade in den och fick
upp en båge på 2,0 kilo. Skönt att spräcka nollan! Sedan kom Tobbe och Robin igen  och satte sig där med, men det nappade inget mer där så vi gick till vindskyddet vid
parkeringen.

Skönt napp!


Där satt vi ca 40 minuter innan det nappade.

Jag fick då på en båge som högg 1 meter under isen, den rusade iväg 10-15
meter i första rusningen. Sedan gick den och pumpade fram och tillbaka,
vi fick sedan se den under den genomskinliga isen, vilken syn!!
Jag blev rätt så nervös, men efter en härligt drillning så kunde jag få upp fisken
som vägde 3,1 kilo och innebar nytt personbästa! Sedan fiskade vi i ca 30 minuter
till utan känning, vi åkte sedan hem då klockan var 14,45.

Trög dag med två napp, men det är det som jag tycker är charmen med Hubo.
Det hugger sällan men dem få nappen man får är det värt att vänta på!

God jul och hos fortsättning /Victor G












Kommentarer