Ljusne | Tony = 0 Jimmy= 5 en viss klasskillnad idag!

Dova färger

Firade jul hos svärföräldrarna i Älgnäs, vilket bara är ca. en halvtimmes bilfärd från Ljusne och i samma veva hade jag blivit bjuden att fiska med en duktig havsörings-  fiskare  i Ljusne, nämligen Jimmy Stockhaus. Jimmy mötte upp vid macken i Ljusne vid 9-blecket på juldagsmorgonen. Efter en kortare bilfärd så riggade vi spöna och på åkte Gruff i dova färger.  Jimmy fiskade med sitt egna JS-draget.




Vindstilla

Tyvärr var vädret inget vidare för havsöringsfiske, i stort sett vindstilla och inte
en krusning på vattenytan. Något vak här och där visade trots allt att det fanns
fisk och Jimmy bröt tystnaden rätt omgående och en mindre öring fick syna ytan
innan det fick gå tillbaks. Blank som en nyputsad spegel var öringen! Fisket fortsatte,
den blanka vattenytan krusades periodvis av lite vind men den avtog lika ofta.
Modellen var vev-stop i riktigt låg fart. Men inte hjälpte det mig, tre hugg var facit
för min tur idag, Jimmy landade fem stycken med en topp på 2,2 samt ett antal
tappade. Även rutinerade 
Janne Goude  var på plats och landade två fina blänkare
samt även han ett par som trillade av.


Tåget gickJag avbröt fisket vid 14-tiden, då jag insåg att tåget gått för mig denna dag.
Men summa summarum, riktigt skoj att få träffa Jimmy som bidragit med både
rapporter och bilder till Gavleöring! Fortsätter den milda vintern så ska jag
nog försöka hinna med en tur till!

Kommentarer