Ismete | Trögt idag - fyra till fem napp och en landad båge!

Det blev en snabbis upp till tjärnen idag före jobbet, med tanke på kommande väder så kan det bli sista turen dit för i vinter då snön ställer till det. Jag var på plats vid halv elva, och ett lätt snöfall spred sitt puder över mig och isen. Borrade första hålet och tänkte att snart nappar första, men tänk så fel jag hade. Efter trettio minuter var bottenmetet som jag testade med idag, helt orört. Provade då att fiska av ett par andra ställen. När metet inte gav nåt så testade jag mormyska och laxrom, och med samma resultat - inte ett pet på grejorna. Gick då tillbaks till mitt första hål och knöt ihop ett spö med flöte och ett par kulsänken och släppte ner. Det tog nog bara ett par minuter innan flötet försvann under isen, brände den men inte lång stund efter så var det dags igen. Den här tittade upp ur hålet men fick gå tillbaks lika fort då fisken inte var speciellt stor. Kroken satt dessutom långt fram i munnen så jag kunde kroka av den i hålet. Sen dog nappen ut igen och det var dags att åka hem, ett par timmar blev det och härligt att komma ut en stund!

Kommentarer