Hubo| Nytt ställe gav resultat!

Idag har jag och Ante varit på Hubo-Långsjön och det var till en början trögt. Det kom inte upp fisk någonstans. Vi provade på två säkra platser utan resultat så vi packade ihop och knatade iväg till lite mer orörda ställen. Direkt när jag släppte ner högg en liten öring på ca 4 hg.. Sedan missade Ante några hugg på mormyska, den högg igen men ville inte fastna då heller..

Sedan fick jag på en fin fisk som tyvärr släppte och tätt inpå det fick jag på en fin båge på mormyska spöt med 0,15 lina. Då fick jag finlira lite båge. Efter en kul drill fick jag dagens första båge som vägde 2,0 kilo! Sedan tappade Ante en till fisk som såg bättre ut, men DEN släppte tyvärr.. Strax därpå fick jag på en bättre fisk och efter en rätt kul drillning så landade jag ännu en båge som vägde 3,0 kilo! Kul, kul!

Och så fort jag landat den så släpper jag ner igen under tiden jag väger den på 3,0. Och direkt så smäller det på en till firre, spolen spinner på bra och fighten kan börja, efter ett tag fick ännu en fin båge syna isen, den vägde 3,1 kilo! Sedan tappade jag en till.
Efter det kom Ante i form, han fick två snabba och missade några n
app, han hade dock oturen att få de mindre, 1,4 kilo vägde dem ca.
Men kul som fan ändå.

Efter det hände inte så mycket mer, på eftermiddagen missade Ante ett
kraftigt hugg, men efter det så var det matta. Vi var tvungen att åka h
em kring 13,30 men vi var rätt nöjda med dagen!
Skitfiske på er alla! / Victor G





 



Kommentarer