Ismete | Segt men till slut så...


I dag besökte jag Storsjön för lite is-mete, gös var målet men det var otroligt trögt. Fick första fället efter nästan 2 timmars väntan, kom fram och tog spöt, linan drogs sakta ut från rullen men stannade och gick igen så jag gjorde mothugg vilket vittnade om rejäla fiskar.


Väl vid hålet så såg jag att det var en fin gös på gott och väl runt 3,5- 4 kg men den släppte vid is-kanten!(Nytt fäll och jag kom fram till hålet och linan bara drogs ut från rullen i bra fart! Ett rejält mothugg och sedan tvärstopp). Efter en bra fight så kom det upp en gädda på 7,2 kg:). Sedan hade jag ett par fäll till, men ingenting! Jag misstänkte att det var försiktiga gösar som inte riktig ville hugga. Pimplade också och fick ett par riktigt fina abborrar på 820g, 700g och 500g plus en liten Gös på 3 hg:) Så en lyckad dag iaf kan man ju säga, hoppas isen blir kvar ett tag till trots spöregn och plus,  lite minus vill jag ha nu.
Fiskehälsningar Thomas
Ps Gäddan tog på 3 meter under isen trots att det va 7,8 meter djupt.


 

Kommentarer