Älvkarleby | Gubbhyllan och onyktra människor= dålig kombination!

Det blev nya tag vid älven den här rejält varma och fuktiga kvällen. Jag
var nere vid fasta fisket runt 19:30 och temperaturen låg då runt 23-24 i
skuggan. Vattenföringen var kanon, säkert uppemot 450-480 kubik så
att det var pumpen/ fasta vatten var inget snack! Men pumpen levererar
bäst av dessa två fiskeplatser just nu med dominerar gör korallen, främst
"gubbhyllan"
men även korallspetsen. Mackan var "hot" i värmen och
drog en fin lax på
5,9 kg vid fasta, en annan kille som kan det här med l
axfiske nämligen
Lill-Nicke Mattsson hade drillat och dessvärre bränt två
laxar tidigare!






5,9 kg! Grattis Mackan!



 
7,7 kg Connys lax!

 
 
Jan Rydén 8,3 kilo!
 

Själv invigde jag mitt nya spö som jag inhandlat inne på Najc jakt och fiske
i Gävle. Efter kvällens fiske kan jag varmt rekommendera Svart Zonker
11ft4in 30-120g. Hyfsat lätt, och lagom aktion gör detta till ett favoritspö
i min något för närvarande naggade spöuppsättning! Frampå kvällen drog
någon ur proppen
och vattnet sjönk från ca 450k till 370 ca. Jag och mina
"Brothers in arms"
Fredde" Gudfadern" Nygren, "Mackan" PG, samt Fredrik
"B2" Berggren och
Nicke " Fastas laxkung" Mattsson gick över på Korallen!
Conny Bergman  for till  skravlet när vattnet gick ner, och han
fiskade själv
där, en fin larre blev det!


Efter en stunds nötande
så beslutar sig Vattenfall att öppna spjällen något igen.
Vi gick då upp till "hyllan"
för att köra sista timmen!  Det flyter på bra där när
alla sköter sig, samt kan inte
nog poängtera att alkohol i för stor mängd vid fisket
rimmar jävligt illa i detta sammanhang! Inga namn nämnda!

Nåväl, när klockan stod på. ca 23:30 så drar det till så där underbart i spöt
och en fisk har tagit min fluga. Jag gick upp på den lilla höjden bredvid betongplattan,
och fisken vände till en början så fint. Fisken var stark - och efter ett hopp
ovan vattenytan
och en stunds drillande så börjar fisken dra ut lina i en
fart som gjorde att
min tumme idag har en brännblåsa! Och dessutom
slets tafslinan av strax ovan
flugan! Men det väl för väl, klockan var snart
midnatt och nu slapp man ju rensa;-)



Ett par dagars vila med familjen blir nog bra nu!


Med vänlig hälsning Tony

Kommentarer