Älvkarleby | Mycket småfisk i älven nu!

Hans Strandfuhr 12,0! Grattis!
Dubble för killen på "hyllan" i dag!
6,0 & 12,0 (Bilden) Grattis Hikmet!


Blev ett pass vid älven idag med - en hel del folk på plats. Fasta fisket som jag gick till, har just nu en vattenföring som gynnar fisket där. En del drillningar, ett par stycken landade. Noterbart är att det nu stiger en hel del
småfisk, och då talar vi om "linjal" fiskar! Med andra ord fisk som klarar måttet precis!


Så mitt råd från mig till er alla: När måttbandet kommer fram, sätt tillbaks fisken! Men jag är för att fångstman/kvinna avgör om fisken ska med uppeller få simma tillbaks! Kolla bilden här till höger, snacka om att bilder ljuger! Det mest spännande för egen del att mitt favoritspö gick av med buller och bång, himla less nu! Nåväl, nu sova ett par timmar innan smolten vaknar.
Ja just ja, mitt laxspö gick sönder i går! Surt!

Med vänlig hälsning Tony



Bilder ljuger!



Kommentarer