Hubo Långsjön | En resa in till latmetarnas värld !

Idag stog det latmete i Hubo Långsjön på schemat, siktet inställt på att få
fånga grov regnbåge och ev. få vila lite medans powerbaiten får bjuda in
regnbågen till dans! 
Idag hade jag kollegan Niklas med mig igen och
denna gång hamnade vi nere vid Björkudden med sikte mot den grundare
delen, där var det på tok för lugnt medans Joel och Oliver hade hamnat
 mitt på djupet och där gick det lite bättre !


Jag och Niklas körde ca. 5 timmar nere på Björkudden utan resultat sen
skrek Joel att det fanns en ledig plats bredvid dom på djupet så dit for vi då!
Tog bara 5 min ungefär innan min plinga drog igång sin ljuvliga musik och
upp kom det en regnbåge på 4,8kg som bjöd upp till en go fight!


4,8kg
Joel & Oliver hade en bra dag vid Hubo ! 4 fiskar upp och
ett X antal fler påslag!
Deras fiskar vägde 3,5 , 3,6 , 4,0
och 4,1 ! Grymt fiskat boys!


Nu blir det att ladda om inför Höstnappet som går av stapeln den
 5/9 i Hubo Långsjön, Jag och Tony ska iallafall göra vårat bästa för
 att fånga en utav Hubo's svårflörtade regnbågar !


// Mackan

Kommentarer