Ismete | Slipsjakten går vidare...

Jag och Fredde "sladda" iväg på morron som vanligt ruggit peppade!

När vi kommer fram ser vi ett till gäng på isen som satt upp sina grejer
på ungefär hela det området vi tänkt oss idag. Så vi snackar ihop oss med
dom och får ta ett hörn. Lite konstigt att folk är före oss ute, händer inte
allt för ofta...




Dagen börjar fint med ett relativt tidigt fäll för mig och som jag får landa, en pigg större snipa som rusade ett par gånger! Så nu är årets första snipa tagen det känns skönt! Vikt, Error på vågen!
 Fredde kom snabbt ikapp mig i slips jakten!

Jag tappade räkningen vid 5 landade för honom, alla i underbara vikter ! Det gick då mycket bättre för gänget brevid oss som vanligt....

De landade ungefär lika mycket fisk som oss men dom lyckades lura ett par skapliga pjäser en på 9+ & en 11+ det var ju i alla fall kul att se att det finns större än 2,5kg.
Hygligt pass ändå eftersom vi kom hem med fikat idag!
Hittade även på Simons tång som låg där infrusen i isen hoppas han tackar oss en vacker dag för vi la säkert
2-3 minuter för att få fram den!


Mvh Thomas Karlström

Skitfiske

Kommentarer