Mix | Snön & kylan gör att man får läsa lite i väntan på mildare väder!
















I dag så for jag från jobbet strax före fyra, en bok för förkovring i en av mina kurser var målet. Snön vräkte ner när jag styrde kosan mot Gävle stadsbibliotek!


Och idag kändes vår och sommarfisket fantastiskt långt bort,  och det slog mig att  några böcker om fiske kanske skulle vara
något när abstinensen  är hög. Så fyra böcker av varierande karaktär fick följa med hem!






  • Det blev en bok av Hans Lidman, "Min bäck, Min å" som låg
    delvis färdig hemma hos honom när han hastigt avled 1976.
    Ett fint färdigställande av manuskriptet av Hans Lidman sällskapet
    samt hans hustrus goda vilja gjorde att denna boken till slut blev
    verklighet

  • "Med korpen vid ån"(1992) en samling fiskeberättelser från en av
    vår nutids duktiga fiskeskribenter Mikael Engström. En bok
    som har naturupplevelser, humor och mänsklig värme i en
    fin blandning
  • "Lax på fluga"(1998) av Göran Claréus innehåller det mesta om
    flugfiske efter laxen. Bland de som fått credit i boken ses bland annat
    Gävlesonen Sven-Olov Hård!
  • "Född fiskare"(2012) Olof Johansson som tar oss med på en tur genom
    nästan70 år av sportfiske

Kommentarer