Älvkarleby | Skravlet, the place to be....

Sov över lite  och vaknade inte förrän vid 6-snåret, kokade kaffe
och kom nog inte ner till älven förrän vid 7.
Kollade vattenföringen på vägen dit, 159 kubbar, blir skravlet idag
sa jag till mig själv och så fick det bli.

På skravlet var det tomt på folk, gick och ställde mig vid högst upp
e vid skylten, knöt på grejerna och det tog inte många kast innan
första satt där. Släppte tillbaka ett par stycken mellan 45-50 cm innan
det drog till rätt hårt i grejerna och efter en stunds drillning var en öring
på 4,1 landad. N
ytt pb, officiellt, har tagit ett par st. runt fyra som
aldrig vägts eller mätts.
fick två fina matfiskar också på 2,5 och 2,1.

Så summa summarum fiskade jag fullt idag, släppte tillbaka 5-6st mellan
45-65, tappade sex stycken
på  tre timmars fiske, ibland är man på rätt
ställe vid rätt tidpunkt. A
lla utom en tog på samma fluga, min fuskversion
av en fulldressad.
Lycka till därute och våga gå nån annanstans än där alla
andra står.


Besa, så slipper vi kommentarer om det....


Det blev inte så många bilder då jag tappade telefonen i vattnet, därav dom suddiga bilderna, linsen var full med vatten.......

Kommentarer