Gott nytt år!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh8STnI9n5tD0YzBzHJ5n9WW2nNSYmuVcT6Adkdlg3ON2LP5DSfk0iZsnd6Sth2DDQF-BqtosPD3rheSH74Tr5tChLj4NiWF5mlhV9ajsDlME3xOz-n_THfFhRltMBqw1bg3f3jpoxp8zM/s640/happynewyear.jpg


Året 2013 var en vändpunkt i mitt fiskeliv, självförtroendet var kört i botten
efter en usel
lax-säsong 2012 trots bra förutsättningar med bra steg av
lax-ett rekordår vad gällde
fångster av spöfångad lax. Månne var det den tävlingen
som jag och några av mina fiske-
polare beslutat att köra som spökade
- Laxskägget 2012". För alla som fiskade nappade det, förutom f
ör mina
medtävlande och mig själv. Skägget växte och nappen uteblev.
Självtroendet hade 
man vid fotknölarna vid det här laget och fisket var
inte kul längre.  Sa ofta till sambon under den här tiden- Jag åker 
till älven
nu, måste bli av med skägget. Fiskeglädjen var  som bortblåst. För mig
slutade laxsäsongen med en 0:a i protokollet. Inte ens en kanonfin
öring på 6,4 kunde lyfta humöret.

Så kom då hösten och vintern och sedan sprang tiden iväg mot en
ny laxsommar. 
Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men
det började med en skön drillning redan i början
av juni, en kanonfin
larre på 10+ från skravlet som dessvärre gick sin väg efter att skavt
av linan mot
en sten. Men en vecka senare satt en ny larre på kroken,
mindre men ändå. 5,5 kg i toppkondition.
Den onda cirkeln var bruten,
kunde släppa ner axlarna och se fram emot en laxsommar
igen!
Fem laxar på land totalt under säsongen, och med ett nytt personbästa
vid laxtrofén i mitten av juni. Vikten på min lax 15,8 kg och fångades
på Korallen. Jag förlorade tävlingen mot Roger "Mellis" Mellberg med 1 hg!!!!
Snopet men trots allt
nytt Pb!


Nu går vi mot en ny säsong - men jag tänker inte spekulera alls- från och med nu
ska jag njuta av mitt fiske. Ett stort tack till alla er som hjälper mig att hålla liv i
i gavleoring - utan er vore det svårt eller rentav omöjligt att driva den framåt!

Så ta nu hand om er så får vi hoppas att vi träffas snart!

Tony


Kommentarer