Gavleån | Nyårs Gösta!

Idag mötte jag upp med Fredrik och vi drog oss emot Boulongern,
parken mitt i stan. Jag hade packat ner lite skeddrag och några
jiggar men vi hoppades att någon öring skulle kliva på våra skeddrag.
Vi tröttnade rätt snart på det och börja röra oss ner, närmare centrum.

Till slut stod vi nere vid polishuset som vanligt och sadlade på varsin "gös" jigg...

Fredde snor åt sig "jackpott-jiggen" direkt tydligen,  hugg på hugg kom och
det gick bra att taila dom



Till slut när jag gått igenom min
låda med jiggar så fick jag ta
tillbaka min jigg och skulle testa
mot förmodan om det nu var så
att det var jiggen som funka eller
om det var jag som gjorde fel!



Vet inte om det var jag som gjorde
fel men det sluta hugga för Fredde
och jag lyckades lura dom med hans
gamla jigg!


Kul då båda landade ett par fiskar
och nöjda avslutar vi ännu ett fiske
år ihop!


Gott Nyttår
önskar jag er tokar
där ute!

Mvh Thomas Karlström !

Kommentarer