Pimpel | Morgonpigga bågar och ett pb

I dag så hade vi planerat att börja året med lite båge fiske i Rengsjös fvo och en tjärn som heter Slakttärn. Hämtade upp grabbarna vid halv 8 och begav oss, det var -grader och stjärnklart så jag hade bra vibbar inför dagen. Vi kom fram och var snabbt ute på isen, Jimmy hann inte mer än ner med sitt andra spö så small det (man får ha 2 st spön på deras fvo ) men tyvärr missa han det, sen tog det inte lång tid innan det satt en båge på mitt spö, och det kändes tungt !! Riktigt tungt!!



Den drog iväg 20 meter på en gång och grabbarna fick veva upp sina spön, jag höll nog på i 7-8 minuter innan vi såg den första gången och det tog hela 12 minuter innan jag landat den och den var fin, riktigt fin och ingen våg hade vi heller men det kom en man med en så  kallad våg där skalan knappt syntes och ej kalibrerad men den låg där runt 3,5 som det såg ut. Jag sa till grabbarna att denna måste jag väga om när jag kommer hem och det var tur det för den vägde 3,55 kg och det betyder nytt pb på båge för mig det gamla var 3,4 kg :)


Sen nappa det på rätt bra någon timme men sen var det som att knäppa på OFF -knappen, helt dött !! Vi gjorde en tvär flytt rakt över tjärnen och
där lyckas Jimmy till slut lura en fin båge på ca 3,2 kg . Det fick avsluta den fiske dagen och det var en härlig dag på isen och en härlig start på det nya året! Avslutade även med ett bra rödingfiske på nyårsafton!


Skit fiske på er och ha ett riktigt gott nytt fiske år på er !!!! //// Thomas









Kommentarer