Älvkarleby | Kort rapport från älven!

Jag anlände till ett rätt kyligt Älvkarleby, termometern i bilen visade på +-0 C. Hade bestämt mig för att testa lite flugfiske i älven,och började fiska i Årvara tillsammans
med Nygren. Han var redan på plats när jag kom dit, och haft ett par påhälsningar på sin fluga men ingen som ville följa med upp. Mackan var först av oss att få fisk just när solen börjat värma upp oss. En firre på 2,0 kg till honom. Mannen går från klarhet till klarhet! Jag testade kanal inloppet och fick där en gös på runt 2 kilo på fluga.

Sedan gick vi ner till Fla för att fiska där, Nygren drog en kilosöring och gungade på en finare fisk innan den klev av.
Själv nådde jag inte ner riktigt med min sjunklina, som jag har på mitt enhands-spö. Gick sedan upp till Mackan som parkerat intill kanalen, och i första eller andra kastet så blir det tvärstopp i mina grejor och sedan en stunds skönt gungande innan fisken tackade för sig. Fiskade med liten vobbler och när de nappar på dessa så är krokarna i 9 fall av 10 väl små och svårt att kroka dom. Summering av dagen, Nygren alias gudfadern landade två, samt hade flera kontakter, Mackan landade två stycken. Nåväl en fantastiskt vacker dag avslutade jag strax före 13:00!

Kommentarer